Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv kvality funkční periferie dolní končetiny na posturu a axiální systém u dětí
CIMLOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem kvality funkční periferie dolní končetiny na posturu a axiální systém. Periferie dolních končetin představuje důležitou součást pohybového systému. Kvalita periferie dolních končetin ovlivní funkční zapojení dalších oblastí. Funkční poruchy nohy mohou způsobit funkční poruchy v jiných oblastech nebo je výrazně ovlivnit. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Psychomotorický vývoj od prenatálního období až po předškolní věk byl popsán v teoretické části. Dále se práce zabývá funkční anatomií nohy a vývojem funkční nohy. Axiální systém je hlavním tématem další kapitoly. Postura, posturální funkce, stabilita a také poruchy postury jsou dále obsahem teoretické části. Závěr teoretické části se zabývá vadným držením těla a nejčastějšími funkčními poruchami v oblasti dolní končetiny. Tato část je ukončena možnostmi posturální terapie u dětí. Praktická část bakalářské práce je zpracována formou kvalitativního výzkumu. Probandy jsou jedinci ve věku 3-6 let s poruchou kvality opory dolních končetin, zařazeni do fyzioterapie na ambulantním pracovišti Rehabilitace Borovany s.r.o. Fyzioterapie byla prováděná vyškoleným fyzioterapeutem, terapii studentka sledovala a následně popsala v kazuistikách tří dětí. V jednotlivých kazuistikách je obsažené vstupní vyšetření, průběh terapie a výstupní vyšetření. Prvním cílem práce bylo popsat vývoj funkční opory periferie dolní končetiny a vliv její kvality na posturu a axiální systém u dětí. Druhým cílem bylo formou kazuistik popsat terapeutické postupy u konkrétních jedinců ve věku 3-6 let s poruchou kvality opory. Časný záchyt odchylky v psychomotorickém vývoji a rozpoznání vadného držení těla jsou zásadní pro včasné zahájení terapie a tím pro její úspěšnost. Bakalářská práce může sloužit fyzioterapeutům v praxi jako inspirace terapeutických postupů u dětí.
Využití volného času k rozvoji psychomotorického vývoje dětí do tří let
SMRČKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce se zabývá výzkumnou otázkou možnosti využití volného času jako součást psychomotorického rozvoje dětí mladších tří let. V rámci teoretické části jsou charakterizovány pojmy volného času, jako je například důležitost vlivu rodinného prostředí na utváření vztahu k volnému času u nejmenších dětí. Výchozí otázkou, kterou si bylo hned v úvodu nutné položit je problematika toho, zda a jak mladší děti vlastně volný čas vnímají a chápou. Součástí práce je dále popis věkových období: novorozenec, kojenec a batole. Práce charakterizuje i jejich smyslový a psychomotorický vývoj. Tato tři vývojová období zároveň tvoří cílové skupiny praktické části. Dále se práce zabývá definicí hry a jejím vývojem v různých fázích života dítěte. V praktické části jsou zpracovány tři návrhy aktivit vhodných pro adekvátní psychomotorický vývoj dítěte ve volném čase.
Možnosti fyzioterapeutické intervence u kojenců ve věku 1-3 měsíců s predilekcí
RŮŽIČKOVÁ, Kristýna
Moje bakalářská práce se zabývá možnostmi fyzioterapeutické intervence u kojenců s predilekcí ve věku 1-3 měsíců. Predilekce hlavičky je v poslední době jednou z nejčastějších diagnóz, se kterou maminky přicházejí se svými dětmi do rehabilitačních ambulancí. Správný psychomotorický vývoj je důležitý pro budoucí zdravotní stav jedince, a proto je velice důležité odhalit abnormality a co nejdříve zahájit terapii. Cílem mé práce je obecně popsat možnosti fyzioterapie u kojenců ve věku 1-3 měsíců a zároveň popsat v kazuistikách možnosti fyzioterapie u konkrétních kojenců ve věku 1-3 měsíců s predilekcí. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám ideálním psychomotorickým vývojem, jeho abnormalitami a stimulací. Dále je zde popsána problematika predilekce, její diferenciální diagnostika, etiologie a rizikové faktory vzniku. Důležitou součástí je taktéž diagnostika hybných poruch. V závěru teoretické části jsou popsány možnosti fyzioterapie. Praktická část je zpracována formou kazuistik 3 probandů, kteří byli odesláni na fyzioterapii svým pediatrem pro výskyt predilekce. Součástí kazuistiky je anamnéza, vyšetření posturální aktivity, reaktivity a primitivních reflexů a následně popis terapie. V závěru práce je zhodnocen průběh a výsledky terapie. U všech probandů došlo v poměrně krátké době k vylepšení stavu. Bakalářská práce může sloužit fyzioterapeutům v praxi jako inspirace terapeutických postupů u kojenců s predilekcí.
Psychomotorický vývoj dětí předškolního věku se sluchovým postižením
KOTKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá tématem psychomotorického vývoje dětí předškolního věku se sluchovým postižením. Pro cíle bakalářské práce byly vybrané tři děti se sluchovým postižením. Na základě pozorování v mateřské škole, rozhovoru s fyzioterapeutkou, speciální pedagožkou a analýzou přečtených dokumentů, byl v designu případové studie detailně popsán jejich psychomotorický vývoj. Blíže popisuje, v jaké oblasti psychomotorického vývoje mají děti se sluchovým postižením obtíže. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část přibližuje základní okruhy týkající se sluchového postižení, popisuje dítě v předškolním věku a specifikuje vývoj dítěte se sluchovým postižením. Hlavní myšlenkou této části je přiblížit čtenáři problematiku sluchového postižení. Empirická část se zabývá psychomotorickým vývojem tří dětí se sluchovým postižení předškolní věku, které navštěvují mateřskou školu pro sluchově postižené. Jsou zde popsány složky psychomotorického vývoje každého z těchto dětí a doporučený návrh pro zlepšení nedostatků v určité oslabené oblasti.
Plavání kojenců a batolat ve věku od 6 měsíců do 2 let
LOUBOVÁ, Zuzana
V této práci jsme se zabývali Plaváním kojenců a batolat věku od 6 měsíců do 2 let, a nácvikem jejich základních plaveckých dovedností. Cílem této práce bylo sestavit edukační plavecké programy pro tři věkové kategorie dětí. První program byl podrobně vypracovaný a určený pro kojence ve věku od šesti do devíti měsíců. Druhý program byl kvůli jeho rozsáhlosti stručně sepsán a byl určen pro kojence od devíti do dvanácti měsíců. Třetí program byl určen pro batolata od dvanácti měsíců do dvou let, dle jeho rozsáhlosti je sepsán stručněji než program první. V tomto plaveckém programu jsou vypsané hlavní cíle a výstupy.
Motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku
Nováková, Monika ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem diplomové práce jsou motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku. Práce zahrnuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje zejména psychomotorickému vývoji dítěte od narození až po předškolní věk. Dále se práce zabývá řečovým vývojem dítěte a jednotlivými stadii ontogeneze řeči. Třetí kapitola je věnována narušené komunikační schopnosti se zaměřením na diagnózy opožděného vývoje řeči, dyslalie a vývojové dysfázie. V závěru teoretické části jsou jmenovány a popsány nejčastěji využívané diagnostické materiály, zjišťující úroveň motoriky dětí v předškolním věku. Hlavním cílem empirické části je zjistit úroveň motorických schopností dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku. Hlavní metodou výzkumu kvantitativního charakteru je sada úloh diagnostikující úroveň motorických schopností. Výsledky 15 zúčastněných probandů jsou následně porovnány se stejně početnou kontrolní skupinou dětí bez narušené komunikační schopnosti. Uvedený výzkum je doplněn dotazníkovým šetřením, které je zaměřeno na psychomotorický vývoj dítěte. Tato část výzkumu umožňuje stanovit míru vlivu psychomotorického vývoje na úroveň komunikační schopnosti dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: Motorické schopnosti, psychomotorický vývoj, narušená komunikační schopnost,...
Ovlivňuje status epilepticus v průběhu časného postnatálního období psychomotorický vývoj laboratorního potkana?
Boťchová, Lenka ; Kubová, Hana (vedoucí práce) ; Mareš, Pavel (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Bc. Lenka Boťchová Název diplomové práce: Ovlivňuje status epilepticus v průběhu časného postnatálního období psychomotorický vývoj laboratorního potkana? Pracoviště: Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství Vedoucí diplomové práce: Doc. PharmDr. H. Kubová, DrSc. Rok obhajoby diplomové práce: 2013 Abstrakt: Cílem studie bylo zhodnotit vliv epileptického statu (status epilepticus, SE) probíhajícího v časné fázi postnatálního vývoje na psychomotorický vývoj laboratorního potkana. Experimentálně vyvolaný SE je nejčastějším modelem epileptogeneze, tedy procesu vedoucího ke vzniku epilepsie a typických komorbidit. Vliv časného SE byl studován na lithium/pilokarpinovém modelu epileptického statu indukovaném u 12-ti denních mláďat potkana, u nichž byly sledovány výsledky "open field" testu do 32. dne života, tedy až do začátku puberty. Hodnoceny byly změny kognice, celkové lokomoce a projevy anxiety. Výsledky ukazují, že v krátkých intervalech po SE (do 1 měsíce) nedochází ke zhoršení kognitivních funkcí ve smyslu poruchy habituace, byla však zjištěna krátkodobá tendence k hyperaktivitě a zhoršená přizpůsobivost experimentálním podmínkám z důvodu zvýšení anxiety zvířat. Motoricky se SE zvířata nelišila od kontrolní skupiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.